fredag 29 juli 2011

I Norrland har det oxå hänt Grejjor ;0)

Vi har varit och hälsat på Mormor och Morfar i Järnäsklubb där dom har stuga :0)

Här har min Mamma varit när hon var liten varje sommar och hittat på Bus! ;0)

Jag har haft jätte mysigt och lärt mig sitta i barnstol vid bordet och jag blev ju 4 månader så jag fick min första smakportion ;0)



Första gången i barnstol blev i stugan i Järnäsklubb känner mig stor och stolt nu! ;0)


Och sen var det smakportion.. Ehhh vad är detta ser ju inte ut som ett bröst?? ;0)



Hmmm konstig konsistens..



Känns konstigt på tungan!



Men det var nog ganska gott än då! ;0)



Nöjd,, ;0)



Vilar Middag efter mitt skrovmål,, Gisses va Mätt jag blev måste sträcka på mig ;0)



Sen var man ju tvungen att bada gosigt efter sen tycker jag när man får torka till sig i Mammas knä ;0)


Och efter..



Berättade morfar sagor Bla om en varg som bodde i Järnäsklubb undra om han menade min varg då?! ;0)



När jag var vaken så busade min Morfar väldigt mkt med mig, tex flyga flygplan var ju väldigt kul fast nästa gång kanske vi inte ska göra det direkt efter jag ätit ;0) Ooops!! Hihi,,


På kvällarna var Mamma Pappa jag och Vargen ute och gick kvällspromenad till Klubben, där låg många fina båtar som Mamma glömde fota ;0)



Min Mamma och Pappa visst e dom fina, Världens Bästa om jag får säga det själv hehe ;0)



Världens Bästa Varg Flexa! ;0)



Här sitter vi och njuter i solen och inväntar en god middag som Mormor har lagat, tyvärr är jag för liten för att smaka ännu men jag är säker på att hon kommer laga mkt gott när jag blir större ;0)



Min lilla Familj :0)



Vi fick trevligt besök till Middagen Rolle och Irene dom var mysiga dom,, Rolle var så mysig så jag somnade ;0)



Rolle o jag Myser jag gillar honom skarpt! :0)



Vi var inne hos Gammelfarfar i Nordmaling oxå, han gillar jag för han har massa mönster på kroppen det kallas tatuering, och ni vet ju att jag gillar mönster så det var ju en favorit ;0) Sen var han ju så snäll och pratade så mysigt oxå ;0)
På denna bilden var det jag Mamma Gamelfarfar Morbror Per och kusin Isa :0)



Var och hälsade på min Mammas Faster i Umeå me tyvärr glömde Mamma fota även henne när vi mös (dåligt Mamma!) men hennes Man Anders trivdes jag väldigt bra hos oxå snäll och mysig var han, dit får vi åka fler gånger tycker jag! :0)
Efter var vi och handlade i stan,,



På Kjell & Co. Hmmm mkt Intressant tycker jag och Pappa ;0)
Mamma och mormor var inne i ngn tygaffär dit ville ju inte jag följa med, jag hängde med Pappa morfar o Gamelfarfar mkt trevligare ;0)



Igår var det varmt 36 grader lite jobbigt tycker jag så jag höll mig i skuggan,, Mamma hon fixade fötterna ;0)



Lena & Fina blev dom ;0)


Sedan packade vi ihop en present som Mamma och Pappa fick när dom gifte sig av Tabben och Sirpa med Fam. och ska snart vara hemma hos oss,, den kan man hänga i o mysa kan ni gissa vad det kan vara?




Nu kör vi hemåt till Blekinge igen, jag sover mest,,



Vi tog ett stopp i Uppsala på Max så Mamma o Pappa kunde äta lite, o jag kunde svida om till min blommiga dress och så fick jag sitta i egen stol för nu är jag stor tjej! ;0)



Sophie smakar fortf gott ;0)



Pappa kör mest, Mamma får köra på slutet ;0)



Vargen sover gott därbak..




Och Mamma och Ninen sover ;0)


Tack Mormor och Morfar för en härlig vecka i stugan, och härligt väder fick vi med denna gång! Vi syns när ni kommer hem, njut nu och vila upp er tills ni kommer hem för då vill jag busa ;0)

Kraaaam//Iris
- Mamma iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar